Vragen over veel voorkomende problemen bij het inloggen via ELO van de school

Vraag De leerling heeft een probleem met inloggen. Met wie kan ik contact opnemen?
Antwoord

Voor vragen over de toegang tot het leerlingmateriaal is uw distributeur het eerste aanspreekpunt.

  • Van Dijk Educatie

Neem contact op met uw vaste relatiebeheerder of e-mail: DigitalOperations@vandijk.nl

  • Iddink

t: 0318 - 622 978, e-mail: scholen@iddink.nl.

  • OsingadeJong

Via de digitale helpdesk op www.bookmasterweb.nl (inloggegevens bekend bij coördinator DT), t: 0515 - 580 081, e-mail: dtdl@osingadejong.nl

 

Vraag Een docent heeft problemen met inloggen op het docentenmateriaal. Met wie kan hij/zij contact opnemen?
Antwoord

Neem contact op met de uitgever van de methode.

  • Malmberg

t: 073 - 628 87 66 (kies optie 2), e-mail helpdesk.vo@malmberg.nl

  • Noordhoff Uitgevers

t: 088 - 522 6888, of ga naar www.mijnnoordhoff.nl

  • ThiemeMeulenhoff

t: 088 - 800 2015, e-mail vo@thiememeulenhoff.nl

 

Vraag De leerling is zijn inloggegevens kwijt van zijn Noordhoff account. Wat te doen?
Antwoord

Neem contact op met Noordhoff Uitgevers

Vraag Wat moeten de leerlingen doen om met Safari toegang te krijgen tot het digitale lesmateriaal?
Antwoord

Safari blokkeert als één van de weinig webbrowsers standaard de tracking cookies van derden. 

U moet de instelling voor het accepteren van cookies wijzigen zodat Safari altijd de cookies van derden accepteert. Dat doet u als volgt:

  • Ga op uw Mac naar Safari.
  • Klik links bovenin op Safari
  • Ga naar 'Voorkeuren’
  • Klik op ‘Privacy'
  • Kies onder Blokkeer cookies de optie ‘nooit’
Vraag Wat moeten de leerlingen doen zodat ze op de Ipad via de ELO/schoolportaal toegang kunnen krijgen tot het digitale lesmateriaal?
Antwoord

De leerlingen moeten de instelling voor het accepteren van cookies wijzigen naar het accepteren van ‘Van bezocht’ naar ‘Altijd’. Dat doet u als volgt:

Ga in de Ipad naar:

  • Instellingen
  • Klik op ‘Accepteer cookies’
  • Kies voor de optie ‘Altijd’ 
Vraag Hoe moet ik een link in de ELO plaatsen?
Antwoord

Dit verschilt per ELO/schoolportaal. Neem contact op met uw ELO-leverancier.

Vraag Als de leerling inlogt via de ELO van de school krijgt hij de melding dat er geen licenties klaar staan. Wat te doen?
Antwoord

Hiervoor kunnen verschillende oorzaken zijn:

  • Is er voldoende van het leermiddel besteld?
  • Is het leermiddel voor deze leerling besteld?
  • Is de schrijfwijze van de naam van de leerling gelijk in de systemen van de distributeur en uw ELO?
  • Is de link correct, leidt deze naar het juiste leermiddel?  

Neem contact op met uw distributeur om dit probleem op te lossen.

Vraag Als de leerling voor de tweede maal inlogt via de ELO van de school krijgt hij de melding dat er geen licenties klaar staan. Wat te doen?
Antwoord

Mogelijk heeft de vorige gebruiker van de computer niet op een correcte wijze uitgelogd.

Laat de leerling overal uitloggen en alle internetbrowsers die open staan afsluiten. Dan logt de leerling goed uit.  Als hij daarma opnieuw inlogt, krijgt hij direct toegang tot het digitale lesmateriaal.

Vraag Als de leerling inlogt via de ELO wordt om een activeringscode gevraagd. Wat te doen?
Antwoord

Als de school toegang heeft tot digitaal lesmateriaal via de ELO zijn er geen activeringscodes nodig.

Neem contact op met uw distributeur om dit probleem op te lossen.

Vraag In welke gevallen gebruikt de leerling de website van Iddink voor digitaal lesmateriaal?
Antwoord

Alle digitale leermiddelen die je voor eigen rekening hebt besteld bij Iddink zijn te gebruiken via de website. Voorbeelden van extra licenties die leerlingen kopen zijn ‘TypeWorld’ en ‘’Bloqs”.

Vraag Hoe kan ik testen of het inloggen met de Kennisnet federatie werkt?
Antwoord

U krijgt nu een overzicht van beschikbare attributen, of een foutmelding indien de koppeling niet werkt.

Vragen over veelvoorkomende problemen bij toegang via het distributeursportaal

Vraag De leerling heeft een probleem met inloggen. Met wie kan ik contact opnemen?
Antwoord

Voor vragen over de toegang tot het leerlingmateriaal is uw distributeur het eerste aanspreekpunt.

  • Van Dijk Educatie

Neem contact op met uw vaste relatiebeheerder of e-mail: DigitalOperations@vandijk.nl

  • Iddink

t: 0318 - 622 978, e-mail: scholen@iddink.nl.

  • OsingadeJong

Via de digitale helpdesk op www.bookmasterweb.nl (inloggegevens bekend bij coördinator DT), t: 0515 - 580 081, e-mail: dtdl@osingadejong.nl

Vraag Een docent heeft problemen met inloggen op het docentenmateriaal. Met wie kan hij/zij contact opnemen?
Antwoord

Neem contact op met de uitgever van de methode.

  • Malmberg

t: 073 - 628 87 66 (kies optie 2), e-mail helpdesk.vo@malmberg.nl

  • Noordhoff Uitgevers

t: 088 - 522 6888, of ga naar www.mijnnoordhoff.nl

  • ThiemeMeulenhoff

t: 088 - 800 2015, e-mail vo@thiememeulenhoff.nl

 

Vraag Tijdens het gebruik van Van Dijk digitaal leren of Iddink digitaal loopt de leerling vast of krijgt een foutmelding. Wat te doen?
Antwoord

Neem contact op met uw distributeur.

Vraag Na het klikken op de link in het distributeursportaal komt de leerling niet terecht bij de (juiste) methode. Wat te doen?
Antwoord

Neem contact op met uw distributeur.

Vraag De leerling vindt de link in Iddink digitaal of Van Dijk digitaal leren naar een methode niet. Wat te doen?
Antwoord

Neem contact op met uw distributeur

Vraag De leerling is zijn inloggegevens voor Iddink digitaal of Van Dijk digitaal leren kwijt/vergeten. Met wie kan de leerling contact opnemen?
Antwoord

Iddink Digitaal

Als je de inloggegevens niet meer weet, dan kun je deze bij ons opvragen:

  • In het inlogscherm zie je onder de blauwe knop ‘de tekst ‘ik ben mijn inloggegevens kwijt’.
  • Klik op deze regel en volg de stappen.  
  • Je ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mail van ons om in te kunnen loggen

Van Dijk Digitaal Leren

Klik op deze link en volg de instructies. Je ontvangt dan een email waarmee je het wachtwoord kunt resetten. 

Vraag Hoe logt een leering in op Iddink digitaal?
Antwoord
  • Ga naar www.iddink.nl .
  • Op de hoofdpagina zie je in het menu de knop ‘ Digitaal leren, klik daar op. In het volgende scherm moet je inloggen.
  • Na het inloggen zie je een overzicht van vakken.
  • Klik een vak en daarna op het linkje om naar het digitale leermiddel te gaan.
Vraag Als de leerling inlogt op Iddink digitaal krijgt hij foutmeldingen of loopt het systeem vast. Wat nu?
Antwoord
  • Verwijder de internetgeschiedenis en de cookies
  • Sluit daarna de browser af. 
  • Start de browser opnieuw op en probeer het nogmaals. 

Als je dezelfde foutmelding opnieuw krijgt, neem dan contact met ons. Dit kan telefonisch of door een contactformulier in te vullen. Zorg ervoor dat je duidelijk kan omschrijven welke foutmelding je ziet al dan niet voorzien van een screenshot. De distributeur neemt contact met je op.

Vraag De leerling logt in op Iddink digitaal, waar om een activeringscode wordt gevraagd. Wat nu?
Antwoord

Neem contact op met Iddink, dit kan telefonisch of door een contactformulier in te vullen.

Vraag Wanneer gebruikt de leerling digitaal lesmateriaal via de website van Iddink?
Antwoord

Alle digitale leermiddelen die hij voor eigen rekening heeft besteld bij Iddink zijn te gebruiken via de website. Voorbeelden van extra licenties die leerlingen kopen zijn ‘TypeWorld’ en ‘’Bloqs”.

Vragen over veelvoorkomende problemen bij toegang via de website van de uitgeverij

Vraag De leerling heeft een probleem met inloggen. Met wie kan ik contact opnemen?
Antwoord

Voor vragen over de toegang tot het leerlingmateriaal is uw distributeur het eerste aanspreekpunt.

  • Van Dijk Educatie

Neem contact op met uw vaste relatiebeheerder of e-mail: DigitalOperations@vandijk.nl

  • Iddink

t: 0318 - 622 978, e-mail: scholen@iddink.nl.

  • OsingadeJong

Via de digitale helpdesk op www.bookmasterweb.nl (inloggegevens bekend bij coördinator DT), t: 0515 - 580 081, e-mail: dtdl@osingadejong.nl

 

Vraag Een docent heeft problemen met inloggen op het docentenmateriaal. Met wie kan hij/zij contact opnemen?
Antwoord

Antwoord 

Neem contact op met de uitgever van de methode.

  • Malmberg

t: 073 - 628 87 66 (kies optie 2), e-mail helpdesk.vo@malmberg.nl

  • Noordhoff Uitgevers

t: 088 - 522 6888, of ga naar www.mijnnoordhoff.nl

  • ThiemeMeulenhoff

t: 033 - 448 3600 of ga naar https://www.thiememeulenhoff.nl/contact

 

Vraag De leerling krijgt tijdens het gebruik van het digitaal lesmateriaal foutmeldingen of loopt vast. Wat te doen?
Antwoord

Voor vragen over de toegang tot het leerlingmateriaal is uw distributeur het eerste aanspreekpunt.

  • Van Dijk Educatie

Neem contact op met uw vaste relatiebeheerder of e-mail: DigitalOperations@vandijk.nl

  • Iddink

t: 0318 - 622 978, e-mail: scholen@iddink.nl.

  • OsingadeJong

Via de digitale helpdesk op www.bookmasterweb.nl (inloggegevens bekend bij coördinator DT), t: 0515 - 580 081, e-mail: dtdl@osingadejong.nl

Vraag Wat moeten de leerlingen doen om met Safari toegang te krijgen tot het digitale lesmateriaal?
Antwoord

De leerlingen moeten de instelling voor het accepteren van cookies wijzigen zodat Safari altijd de cookies van derden accepteert. Dat doet u als volgt:

  • Ga op uw Mac naar Safari.
  • Klik links bovenin op Safari
  • Ga naar 'Voorkeuren’
  • Klik op ‘Privacy'
  • Kies onder Blokkeer cookies de optie ‘nooit’
Vraag Hoe komen leerlingen aan een activeringscode?
Antwoord

De coördinator DT heeft toegang tot de downloadportalen van de uitgeverijen. Hier kan de coördinator DT de activeringscodes voor het bestelde lesmateriaal downloaden.

Lees meer over het downloaden van activeringscodes.

Vraag Bij het invoeren van de activeringscode verschijnt een foutmelding.
Antwoord

1. Controleer of er geen typefout is gemaakt (extra spaties etc.).
2. Controleer of de leerling de activeringscode dit schooljaar al eerder heeft geactiveerd.
3. Controleer of de code niet in gebruik is door een klasgenoot. Een code kan maar door één leerling geactiveerd worden.

Vraag Hoe moet een leerling inloggen op de website van de uitgeverij?
Antwoord

Bekijk de instructies van de uitgeverijen.

Vraag De leerling heeft de code geactiveerd, maar moet dit opnieuw doen.
Antwoord

Dit heeft mogelijk te maken met de cookies die op de computer zijn opgeslagen. Het verwijderen van de cookies kan dit probleem verhelpen. 

Volg hiervoor de onderstaande stappen: 

1. Log overal uit waar je bent ingelogd en sluit alle internetbrowsers.
2. Open een nieuwe willekeurige internetpagina.
3. Druk de toetsen Ctrl, Shift en Delete tegelijkertijd in.
4. Er opent een nieuw venster waarin je kunt aangeven dat je gegevens wilt verwijderen.
5. Geef aan dat je de cookies wilt verwijderen (vink alleen de cookies aan).
6. Sluit vervolgens alle internetbrowsers af.
7. Open nu opnieuw de internetbrowser en log opnieuw in.

Vraag De leerling is zijn inloggegevens van Entree kwijt.
Antwoord

Het Entree-account is in beheer bij Kennisnet. Klik hier om de  gebruikersnaam en wachtwoord bij Kennisnet op te vragen. Neem contact op met Kennisnet via 0800 321 22 33.